Як зробити зарядний пристрій для акумулятора своїми руками: схеми простих та потужних пристроїв

Самостійне виготовлення зарядного пристрою

Якщо ЗУ відсутня, то перед автолюбителем виникає дилема: зробити зарядку для акумулятора своїми руками або придбати готову.

Зазвичай самостійно виготовляють люди, які мають певні знання та досвід роботи з пристроями електронної техніки, що мають різні електротехнічні елементи та радіодеталі.

Починати виготовлення потрібно з опрацювання схеми пристрою. Схему для зарядки можна розробити самостійно або запозичити з журналів, книг, інтернету і т.д. Найрізноманітніших варіантів, як зробити зарядку, існує безліч, тому орієнтуватися в першу чергу потрібно на свої можливості.

Нижче наведено приклади найпоширеніших варіантів ЗП.









Нерегульовані ЗУ, що гальванічно пов’язані з мережею

Величина зарядного струму визначається опором лампи, яка виконує роль баластного опору.

Вихідний зарядний струм можна приблизно розрахувати, як результат розподілу величини потужності лампи на напругу мережі, що дорівнює 220 В.

Наприклад, для лампи 100 Вт: Iз = 100/220 = 0,45 А. При паралельному з’єднанні двох і більше ламп Iз збільшитися до 0,9 А, 1,35 А тощо.

Схема з однополуперіодним випрямлячем, зображена праворуч, має вдвічі менший струм. Час заряду теж збільшується, тому що середня величина струму вдвічі менша.

Відсутність гальванічної розв’язки підвищує небезпеку ураження струмом, що є дуже великим недоліком, незважаючи на простоту та дешевизну пристрою.

Примітка:

  • Заряджання струмами, більшими за рекомендовані, вимагає контролю температури електроліту: при зростанні її до 45°С потрібно вимкнути ЗУ і дочекатися зниження до 30 – 35°С.
  • Пульсації та форма зарядного струму не мають значення, важлива лише його середня величина.